(On)bewust (on)veilig?!

Waarom deze sessie?

Om de verkeersveiligheid te verbeteren of te borgen zijn bewuste afwegingen en keuzes noodzakelijk, waar dat in de praktijk vaak impliciet gebeurd. Recent zijn met succes (nieuwe) verkeersveiligheidsmethodieken ontworpen en toegepast, die op eenvoudige wijze het maken van deze keuzes ondersteunen. De methoden kunnen in de verschillende fasen van de levenscyclus van een weg (van ontwerp tot assetmanagement) worden toegepast. Het ontwerp en de relatie met het verkeer(sgedrag) speelt dan ook een grote rol. Deze sessie heeft tot doel met u te discussiëren op welke wijze u bewuste keuzes maakt ten behoeve van verkeersveiligheid en hoe (deze of andere) methoden u hierbij kunnen helpen. De sessie zal een plenair en interactief gedeelte kennen zodat u in detail kennis kan nemen van de verschillende methoden.

Voor wie is deze sessie bedoeld?

Deze sessie is bedoeld voor zowel wegbeheerders, beleidsmakers als verkeersveiligheidsspecialisten van kennisinstellingen. De verschillende methodieken worden gekoppeld aan de levens-/beleidscyclus van een weg van ontwerp- tot gebruiksfase. 

Wat gaan we doen?

Tijdens een plenaire aftrap presenteren we u een aantal verkeersveiligheidsmethodieken en hun onderlinge samenhang. Daarna worden de losse methodieken in kleinere groepjes in meer detail toegelicht en is er mogelijkheid tot vragen/discussie. Naast de theoretische toelichting zullen ook diverse praktijkvoorbeelden aan bod komen.

Wie zijn er betrokken?

Naast de verkeersveiligheidsspecialisten van ARCADIS zullen ook de betrokken experts vanuit onze opdrachtgevers Rijkswaterstaat en TU Delft aanwezig zijn om de verschillende methodieken toe te lichten en uw vragen te beantwoorden. 

Activiteiten vóór 24 april

Geïnteresseerd in onze sessie? Volg ons via onze website (www.arcadis.nl) of volg ons op Twitter (www.twitter.com/arcadisnl). Heeft u vragen of suggesties die we mee kunnen nemen in de sessie, laat het ons dan weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..